Esquema corporal


L'altre dia a psicomotricitat vam fer una sessió molt divertida, on vam treballar l'esquema corporal. Tots plegats ens ho vam passar molt bé!

Objectius: 
  • Representar gràficament el nostre cos, conèixer les diferents parts del cos tant internes com externes.
  • Augmentar el nostre autoconeixement i el coneixement dels altres.
  • Augmentar la nostra autoestima.
  • Desenvolupar la creativitat.
  • Divertir-nos.

Edat apropiada: Segon cicle de l’educació infantil (3-6 anys).

Material necessari:
  • Espai ampli
  • Paper d'embalar
  • Tisores
  • Goma
  • Material per pintar 

Desenvolupament de la sessió: 
En aquesta sessió sobre l’expressió corporal, hi consten 3 sessions diferents:

En la primera sessió, primer de tot, ens vam haver de distribuir per parelles i tot seguit, vam haver de tallar un tros de paper d’embalar de la mida de cada persona per a tots els companys i companyes de la classe. A continuació, cada un de nosaltres ens vam haver d’estirar a terra, a sobre del nostre paper d’embalar amb la postura que nosaltres volguéssim perquè després la nostra parella ens va haver de resseguir el contorn del nostre cos, i després ho vam fer a l’inrevés, vaig haver de resseguir el contorn del cos de la meva parella. Una vegada acabat el contorn del cos, de manera individual vam haver de dibuixar els cabells, les parts de la cara, les ungles,... i també vam haver de dibuixar dos cistells, un a cada mà. Aquests cistells havien de ser prou grans com perquè durant la pròxima sessió els nostres companys i companyes hi poguéssim escriure a dintre.


En la segona sessió, vam continuar amb el dibuix de la sessió anterior sobre l’esquema corporal. En aquest dibuix, hi vam haver de dibuixar les parts internes del cos com per exemple el cor, l’aparell digestiu, els ossos, els músculs,... El que no vam dibuixar, vol dir que no ho teníem. També, vam haver de col·locar els sentiments, les emocions, les capacitats,... allà on creiem que les sentíem o les teníem. En els dos cistells que teníem, un a cada mà, servien perquè els companys i companyes de la classe hi escriguessin alguna qualitat positiva sobre cadascun, és a dir, cada persona va haver d’escriure en un dels cistells de les altres persones, alguna qualitat positiva que pensi sobre aquella persona a la qual li ha escrit. Per tant, jo no vaig haver d’escriure en el meu cistell, sinó que les altres persones van haver d’escriure en el meu, i jo vaig haver d’escriure alguna qualitat positiva en cada un dels cistells de les altres persones de la classe. 

En la tercera sessió, vam haver d’explicar els nostres dibuixos, i fer-ne un comentari.
 

Observacions
Per a poder realitzar l’activitat d’aquesta sessió sobre l’esquema corporal, és necessari disposar d’un espai molt ampli per tal de poder estirar els papers d’embalar de la mida d’una persona a terra i, estar totalment amples i espaiosos per a poder dibuixar correctament i, també per poder realitzar l’activitat sobre l’esquema corporal de forma correcta i sobretot divertida, ja que el més important és que els nens i les nenes mitjançant aquest tipus d’activitats s’ho passin d’allò més bé però sobretot, que aprenguin realitzant els jocs i activitats. També s’haurien de fer de forma ordenada, organitzada i seguint les consignes sense cap tipus de problema.

Per poder fer aquesta activitat també seria bo que els nens i nenes estiguessin relaxats i tranquils per poder estar el més concentrats possible per a poder imaginar i crear allò que vulguin representar en el seu dibuix sobre el seu cos. Per tant, abans de començar es podria fer una petita activitat de relaxació fent una rotllana i fent exercicis de respiració. 

 
BORRAR.jpg
BORRAR 2.jpg

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El Bagul del buf

100 llenguatges de Loris Malaguzzi