Expressió corporal i gestual
L'altre dia a psicomotricitat vam realitzar una sessió sobre l'expressió corporal i gestual, amb la qual vam poder perdre la vergonya imitant diferents accions i oficis. Que bé ens ho vam passar!
Objectius:
- Desenvolupar el llenguatge corporal i gestual.
- Valorar la importància d’aquest llenguatge corporal i gestual.
- Perdre la vergonya.
- Interpretar les accions/situacions que ens representin els companys i companyes.
- Deshinibir-se.
Edat apropiada: Segon cicle d'Educació infantil (3-6 anys).
Material necessari:
- Papers amb les frases que indiquen el que s’ha de representar.
Desenvolupament de la sessió:
Al començament de la sessió sobre l’expressió corporal i gestual, hem realitzat una activitat on primer de tot ens hem distribuït per parelles. Seguidament, la professora ens ha repartit un o dos papers per parella on hi constava una acció o situació i, havíem de sortir davant de tots els companys i companyes de la classe i representar aquella acció que ens havia tocat mitjançant la mímica per tal de què els altres ho endevinessin. Tot seguit, se’ns han repartit uns altres papers amb unes altres accions, on de manera individual les havíem de representar un per un davant de la resta dels companys, i ells l’havien d’endevinar.
Al començament de la sessió sobre l’expressió corporal i gestual, hem realitzat una activitat on primer de tot ens hem distribuït per parelles. Seguidament, la professora ens ha repartit un o dos papers per parella on hi constava una acció o situació i, havíem de sortir davant de tots els companys i companyes de la classe i representar aquella acció que ens havia tocat mitjançant la mímica per tal de què els altres ho endevinessin. Tot seguit, se’ns han repartit uns altres papers amb unes altres accions, on de manera individual les havíem de representar un per un davant de la resta dels companys, i ells l’havien d’endevinar.
Continuadament, hem realitzat un altre joc on hem dividit la classe amb dos grups. Després la professora ens ha repartit un per un paper on hi constava una frase, i havíem de sortir de manera individual davant dels companys i a través de la mímica representar-la intentant de la manera més correcta i divertia que l’altre grup l’endevini. Per concloure, l’última activitat que hem realitzat durant aquesta sessió ha estat que conjuntament amb tot el grup representéssim una frase per tal d’aconseguir que l’altre grup endevini aquella frase fent-ho de la millor manera possible i ajudant-nos entre tots els companys del grup.
Observacions
Per tal de
poder realitzar aquesta activitat és important saber representar l’acció de la
millor manera possible que t’ha tocat per tal de què els companys i les
companyes de classe ho endevinin. El més important és que els infants
mitjançant aquestes activitats s’ho passin d’allò més bé i aprenguin. També
s’hauria de disposar d'un espai ampli per poder realitzar-la de manera correcta sense cap tipus de problema.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada